Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) tarafından tasarlanan ve “KKTC’nin ilk ve tek bilgisayar oyunu” olduğu belirtilen “Battle Ghazi” isimli bilgisayar oyunu bugün tanıtıldı.
DAÜ İletişim Fakültesi Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Bölümünde hayat bulan oyun, IOS ve Androit işletim sistemine sahip akıllı telefonlarda da indirilip oynanabilecek.
Bir öğrencinin final projesi olarak tasarlanan ancak daha sonra bölüm öğretim görevlileri tarafından geliştirilen oyunun IOS ve Androit uygulamasından önce DAÜ adına telif haklarının alınması için de çalışma başlatıldı. Türkiye piyasası için geliştirilen oyun, karikatürize edilerek, mizahla birleştirildi.
Oyunun tanıtımı amacıyla bugün Lefkoşa’da Golden Tulip Otelde basın toplantısı düzenlendi. DAÜ Rektör Vekili Prof. Dr. Necdet Osam’ın düzenlediği basın toplantısında, İletişim Fakültesi Dekanı Ümit İnatçı, Bölüm Başkanı Senih Çavuşoğlu ile oyunun yapımcılarından Fırat Tüzünkan, öğretim görevlileri ve diğer yetkililer de hazır bulundu.
Necdet Osam burada yaptığı konuşmada, DAÜ’nün toplumda hep ilklere imza attığını, toplumsal bilinçle çalıştığını belirterek, bugün de KKTC’de alanında ilk ve tek olan eserini tanıttığını söyledi.
Osam, DAÜ’nün bu oyunu tasarlarken teknolojik ve bilimsel çalışmalarını sanatla birleştirdiğini ifade ederek, bu eseri KKTC’ye kazandıran herkesi tebrik etti.
DAÜ İletişim Fakültesi Dekanı Ümit İnatçı da, DAÜ olarak yenilik peşinde koştuklarını ve becerilerini ön plana çıkararak, bu oyunu ortaya çıkardıklarını ifade ederek, bu projeye “ilk ve tek” dediklerini, çünkü bunun rekabeti de getireceğini kaydetti.
İnatçı, bu projeyi daha ileriye taşımak için bir bölüm kuracaklarını da belirterek, birlikte çalışmanın önemine vurgu yaptı.
Oyunun yapımcıları Senih Çavuşoğlu ile Fırat Tüzünkan da oyunun detaylarıyla ilgili bilgi verirken, “Battle Ghazi” oyununun senaryo ve programlamasını yapan öğrenci Harid Taşkın da oyunu anlattı.
Fırat Tüzünkan, akıllı telefonların dünyada çoğalmasıyla bilişimin önem kazandığını, ambargolar altında bulunan KKTC’nin de bu ambargoları bilişim yoluyla aşabileceğini ifade ederek, oyun tasarımının ülkede bir sektöre dönüşebileceğine işaret etti.
Tüzünkan, Türkiye’de 22 milyona yakın oyuncu kitlesi bulunduğunu, bu oyuncuların yarısının dijital oyunlara harcama yaptığını, buna göre de bu hacmin 300 milyon doları bulduğunu anlatarak, bu çerçevede ilk oyunu Türkiye pazarına yönelik yaptıklarını ancak bunu geliştirerek uluslar arası oyunlar da yapabileceklerini söyledi.
Tüm dünyada artan dijital marketlerin Kuzey Kıbrıs için de önemli bir potansiyel oluşturduğunu ifade eden Tüzünkan, hiçbir kısıtlama ile karşılaşılmadan ürünlerin pazarlanabildiğine dikkat çekti. Tüzünkan, “Çizgi Film ve Oyun Tasarımı Stüdyosu”nun da hayata geçirildiğini ifade etti.